Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Až budeš číst tento dopis

Co tě nezabije, to tě posílí. Jednoho dne  možná zjistíš, že už jsi tak silný, že ani nedokážeš plakat...

Drahý můj.

Až budeš číst tento dopis, budeš už ze své cesty zpátky a až vysypeš z batohu haldu špinavého prádla, začneš se zřejmě probírat hromádkou pošty, kterou jsi vylovil ze své poštovní schránky na lékařské ubytovně. Asi neotevřeš můj dopis jako první, budou Tě jistě zajímat hlavně Tvé pracovní záležitosti. Naznačil jsi, že čekáš odpověď na jeden svůj důležitý dopis a že Tě možná čeká změna v Tvé pracovní kariéře. Držím palce, určitě to tentokrát vyjde.

Ale já si Tě teď představuji, jak sedíš ve svém pohodlném ušáku po babičce, popíjíš dobré moravské vínko, které Ti přinesl nějaký z Tvých pacientů, a začínáš číst tyto řádky.

Chtěla jsem Ti nejprve poděkovat za nezapomenutelné chvíle, které jsme spolu o velikonocích prožili. Ani mi nevadilo, že jsi měl službu a já musela čekat, až se odpoledne vrátíš z nemocnice domů.

Říkám si, že jsi takové moje štěstíčko za odměnu, takové moje odpočívátko, kde se vždycky stulím do klubíčka a nechám se drbat za ouškem jako náš Ferda.

Po cestě ve vlaku domů jsem Ti napsala několik básniček, ale nebudu Ti je teď psát, raději Ti je sama přečtu, až se spolu zase uvidíme. Musela jsem ze sebe vypsat všechno to, co k Tobě cítím, abych se vůbec mohla doma soustředit na učení. Těším se, jak spolu někam vyrazíme na víc dní, až budu mít konečně po státnicích a budu mít víc volna. Teď to bohužel nebylo možné, však víš.

Když jsme se včera spolu loučili, měl jsi takové smutné oči. Ale blázínku můj, vždyť odjíždíš jen na tři týdny! To uteče jako voda. Já Ti tady zatím dostuduji a až se vrátíš, můžeš mě přivítat jako paní doktorku, možná i budoucí kolegyni. Však vím, co pro Tebe ta cesta znamená a jak bylo těžké dostat se na ni. Je mi jasné, že hory jsou Tvoje veliká láska a že se s nimi musím o Tebe podělit.

Můj milý Jiří,

občas si říkám, jaký zázrak nás potkal, že jsme se na tom světě našli. Vždyť si vezmi, kolik je na světě lidí a jaká by byla škoda, když bychom se ztratili každý na jiném konci republiky a nikdy se nepotkali. Jsem tak šťastná, zamilovaná až k zbláznění. Vím, měla bych se raději učit, ale pořád Tě vidím před sebou, jak Ti to slušelo v tom bílém plášti, když jsem za Tebou přišla do nemocnice. Dobře jsem si všimla, jak se za Tebou sestřičky otáčely, když jsi pro mne v pátek přišel na vrátnici. Neboj, nežárlím, jen Tě strašně strašně moc miluji.

Až se vrátíš, tak se mi ozvi, zatelefonuj mi k sousedce, my pořád ještě nemáme telefon. Ona na mě zazvoní a já poletím po schodech jako blázen, abych zas konečně slyšela Tvůj hlas.

Před námi je léto, miláčku, poslední prázdniny a já si je chci fakt dobře užít.

Můj milý Jiří, tak raději končím, abych Tě svou láskou neunavila. Jdu se šprtat na zkoušky, ale stejně se asi neubráním tomu, aby mi myšlenky neutekly za Tebou. Ta skripta jsou tak nudná!

Líbám Tě a objímám.

Tvoje Káča

 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Kateřino.

Až budeš číst tento dopis, budu již s velkou pravděpodobností obyvatelem jiného světadílu.

Když jsme se naposledy setkali, prožil jsem s Tebou nádherné chvíle, na které nikdy v životě nezapomenu. Byly pro mne smutné zároveň, protože jsem věděl, že už Tě vidím ve svém životě naposledy.

Kačenko, nemohl jsem Ti říct, že cílem mé cesty nejsou Alpy, ale Amerika. Věděl to jen jeden člověk v této zemi, a ten Ti také odeslal můj dopis, který právě čteš. Poslal Ti ho, protože má zprávu ode mne, že jsem již v pořádku na místě.

Vím, že teď zíráš na ten kus papíru a jak Tě znám, v duchu (a možná i nahlas) mi nadáváš. Jo, jsem hajzl. Ale protože vím, jak silný jsi člověk, věřím, že mě pochopíš a časem možná i odpustíš.

Víš dobře, jaké potíže mám v práci, mnohokrát jsme o tom mluvili. To rozhodnutí odejít bylo strašně těžké - i kvůli Tobě, mámě i dalším lidem, které mám moc rád a kteří mě mají rádi. Bylo to mé nejtěžší rozhodnutí v životě, ale vycházelo z mnohokrát promýšleného pocitu, že už tady prostě nemohu dál žít.

Nenávidím to tady a hnusí se mi celý ten systém, v kterém žijeme. Je mi špatně z těch soudruhů, kteří hrdě zpívají "zemský ráj to napohled" a přitom tady udělali takový nepořádek, jaký tady nikdy nebyl. A tleskají si, plácají se po ramenou, jsou na to pyšní! A normální lidi - tleskají taky a jsou šťastní, že mají klid.

Když jsem studoval medicínu, měl jsem jeden čas naději, že u nás půjde vše nějakým lepším směrem, než to šlo dosud. Navštívil jsem strejdu v Západním Německu a snil jsem o tom, jak si i já jednou zařídím soukromou lékařskou praxi, jak si postupně vybuduji vlastní ordinaci, možná i kliniku, na které budu pomáhat svým pacientům s trochu lepší péčí, než s jakou jsem se setkal u nás.

Jak to nakonec dopadlo, víš sama. Díky příbuzenstvu na Západě bych byl do smrti jen dělníčkem, který trhá mandličky dětem v naší okresní nemocnici. Cítím, že mám na víc a chci to dokázat. A proto musím jít. Vím, že se teď chovám jako velký sobec, ale bez toho by to nešlo.

Kateřino, je nutné, abys na mě co nejrychleji zapomněla a hlavně nikomu nepřiznala, že ses se mnou znala. Nevím, co všechno přijde, až se zjistí, že jsem emigroval. Mohlo by to ohrozit Tvou další kariéru. Je nutné, abys zničila vše, co by mě mohlo připomínat včetně tohoto dopisu.

Kačenko, chtěl jsem Ti poděkovat za všechno krásné, co jsme spolu prožili. Budu na Tebe vzpomínat. Naopak Tebe prosím, abys na mě zapomněla, rychle a NAVŽDY.

Není cesta zpět. Jeden život jsem ukončil a začal úplně nový. A pro Tebe bude nejbezpečnější, když tu část svého života, kterou máš spojenou se mnou, ÚPLNĚ vymažeš. Prosím.

Vím, že jsi silný člověk a že to dokážeš. 

Možná jsi dokonce silnější, než já.

George 

Autor: Eva Klokočníková | středa 30.7.2014 14:36 | karma článku: 15,98 | přečteno: 1036x
  • Další články autora

Eva Klokočníková

Wintonovy děti nebyly jen Wintonovy

Na plátně právě vrcholí film "Jeden život" o hrdinovi Nicholasi Wintonovi, který těsně před válkou zachránil 669 převážně židovských dětí, které by jinak válku nepřežily. Byl to ale jediný hrdina tohoto příběhu?

25.2.2024 v 10:25 | Karma: 15,10 | Přečteno: 219x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

Tancuj, Mariane

Konečně je zase masopustní veselí. Doba, kdy skončil předvánoční půst a předvelikonční ještě nezačal. Teď je dle tradice dovoleno hodovat, tancovat, veselit se a radovat ze života. Teď je čas pořádat večírky až do božího rána...

6.2.2024 v 15:30 | Karma: 11,54 | Přečteno: 217x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

Zpověď páně ministra

"Přijď, Duše Svatý, a pomoz mi, abych hříchy své náležitě poznal, srdečně jich litoval, upřímně se z nich vyzpovídal a doopravdy se polepšil...“

11.1.2024 v 10:15 | Karma: 17,41 | Přečteno: 457x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

A co je to vlastně za lidi na tom ministerstvu?

Tak jsme se dozvěděli, jak to chodí na jednom českém ministerstvu: oslavuje se přímo na pracovišti, paří se klidně do půlnoci. No, nakonec nás daňové poplatníky to vyjde levněji, než kdyby oslava proběhla někde v "Alcrónu".

8.1.2024 v 14:20 | Karma: 45,84 | Přečteno: 8610x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

O koronavirovém čase

Dnes kdekdo hodnotí, jak trávil čas, co dělal, jak žil v době, kdy nám koronavirus promazal naše roky předem zaplněné diáře a věnoval nám kousek jiného života. Nebyl to marný a ztracený čas a díky za něj.

6.6.2020 v 8:16 | Karma: 11,23 | Přečteno: 306x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

Byla jsem dnes v Kateřinské zahradě

Vlastně - byla jsem u ní, dovnitř jsem se nedostala. Na chodníku za zavřenými vraty zahrady zůstalo stát ještě asi 300 starých lidí nad 60 let, kteří měli být v minulých týdnech doma, protože jsou nemocí Covid 19 nejvíce ohrožení.

23.4.2020 v 17:05 | Karma: 22,47 | Přečteno: 750x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

Moje vzpomínková mapa

Hygienici vytvořili první vzpomínkovou mapu, která má ukázat všechna místa, kde se nakažený člověk vyskytoval několik dní před potvrzením jeho pozitivního výsledku testu, což umožní odhalit lidi, kteří mohli být nemocným nakaženi.

14.4.2020 v 8:18 | Karma: 11,27 | Přečteno: 446x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

Sorry, pane premiére

Velikonoce si užívám jen v nejbližším rodinném kruhu. Dodržuji platná pravidla. Nosím roušku a dodržuji rozestupy. Zkrátka, chovám se odpovědně, protože pandemie není reality schow, kterou můžeme vypnout, když nás přestane bavit.

12.4.2020 v 9:05 | Karma: 24,64 | Přečteno: 1288x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

Návrat k normálu? Doufám, že už nikdy!

Když se v lednu začaly objevovat první reportáže z Číny, ukazující na nevyhovující hygienické podmínky, v jakých lidé v Číně žijí, napsala jsem si na lísteček seznam hygienicky nevyhovujících skutečností v zemi uprostřed Evropy:

7.4.2020 v 10:13 | Karma: 45,40 | Přečteno: 12369x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

Letošní velikonoce budou zásadně jiné - mělo by to tak být

Zásadně jiný bude i První máj, líbat se pod rozkvetlým stromem bude zakázáno a to i "jen po dvou". Uschneme. Politické strany oslaví Svátek práce na sociálních sítích, případně s mávátky, ale pouze ve dvojicích.

29.3.2020 v 17:36 | Karma: 18,28 | Přečteno: 627x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

Příběh trochu o něčem jiném, než počtu nakažených v ČR

Sedím u počítače ve své "domácí kanceláři" a v "polední přestávce" do sebe nechávám vstupovat všechny ty hrůzné zprávy z internetu. Před týdnem byl v naší zemi vyhlášen nouzový stav.

21.3.2020 v 15:05 | Karma: 16,92 | Přečteno: 436x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

"Jsem pylový alergik, nechci do karantény!",

křičela a bránila se hysterickému davu lidí a policii, kterou kdosi z přítomných přivolal. Snažila se otevřít kabelku, v které měla antialergické léky a pohotovostní balíček pro případ dušení, kabelka však zmizela v šílícím davu.

1.3.2020 v 8:47 | Karma: 16,92 | Přečteno: 615x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

Nohy křížem

Zkřížené nohy dle porozumění řeči těla znamenají nesouhlas, obranný postoj či poddajnost. Dle mého názoru však znamenají spíše signál neodkladné potřeby najít záchod - pokud tedy právě nejsme uprostřed lesa...

1.8.2018 v 8:31 | Karma: 21,93 | Přečteno: 693x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

Policie Stromovka

Půjdete dnes s dětmi na procházku do parku? Budou dnes plné lidí, čeká nás zase horký jarní den. Vězte, že zdánlivá pohoda v parku se může rychle změnit ve scénu připomínající kriminální seriál.

22.4.2018 v 8:10 | Karma: 17,34 | Přečteno: 877x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

Bajka o Velkém Volovi a houkající sově

V každém společenství si jeho členové volí svého zástupce, který bývá nejschopnějším a nejzkušenějším členem dané tlupy. A tak Šmoulové mají svého taťku Šmoulu, Vontové ze Stínadel zase Velkého Vonta. A volům vládne Velký Vůl.

18.3.2018 v 8:10 | Karma: 18,05 | Přečteno: 618x | Diskuse| Politika

Eva Klokočníková

Jak šel pejsek s kočičkou k volbám

Když ještě pejsek a kočička spolu hospodařili a měli ještě svůj domeček a vedli si v něm své hospodářství, napadlo pejska, že by taky měli jít s kočičkou k volbám, protože lidi přece taky chodí k volbám.

25.1.2018 v 8:06 | Karma: 16,06 | Přečteno: 542x | Diskuse| Politika

Eva Klokočníková

Marta Kubišová na Hrad!

Dnes oslaví svým posledním koncertem v Českých Budějovicích zpěvačka Marta Kubišová své 75. narozeniny. Prý se u žen nemá zveřejňovat jejich věk. U paní Marty je nutné udělat výjimku - protože toto číslo by nikdo nehádal...

1.11.2017 v 8:05 | Karma: 23,26 | Přečteno: 779x | Diskuse| Politika

Eva Klokočníková

Děti zpět do lavic, babičky zpět na lavičky

Devět týdnů letních prázdnin vyčerpává babičky, které často nad své fyzické i finanční možnosti přijmou roli vychovatelek, pečovatelek, kuchařek, zásobovaček a hlavně přijmou svá vnoučata ve své jinak poklidné domácnosti.

2.9.2017 v 8:15 | Karma: 22,34 | Přečteno: 600x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

Pomýlená země

Příští rok si připomeneme již padesáté výročí našeho osvobození od kontrarevoluce. Děly se tehdy divné věci. Život šel pak dál jakousi dlouhou cestou necestou, na jejímž konci byl nový začátek...

13.8.2017 v 8:00 | Karma: 17,63 | Přečteno: 648x | Diskuse| Politika

Eva Klokočníková

Vejce a my - aneb nedělejte z nás blbce!

Zpráva o prodeji toxických vajec v Německu mě zaujala. Nejen proto, že mám ráda vejce ve všech možných úpravách, ale i z profesních důvodů, tedy - ne že bych se cítila býti slepicí...

6.8.2017 v 8:31 | Karma: 41,24 | Přečteno: 8557x | Diskuse| Politika
  • Počet článků 338
  • Celková karma 13,32
  • Průměrná čtenost 2888x
Mám ráda kulturu,(ne)zajímá mne politika, fascinuje mne jóga. Mé životní krédo: "Když nejde o život, jde o ho..." Oblíbený citát:" Být trpělivý neznamená dělat někomu vola."


Get Your Own Real Time Visitor Map!