Vejce a my - aneb nedělejte z nás blbce!

Zpráva o prodeji toxických vajec v Německu mě zaujala. Nejen proto, že mám ráda vejce ve všech možných úpravách, ale i z profesních důvodů, tedy - ne že bych se cítila býti slepicí...

 

Když jsem v minulých dnech četla noviny, říkala jsem si: " Vždyť  v těch novinách o prázdninách vůbec nic není? Chtělo by to vytáhnout něco z rukávu, aby bylo o čem psát, třeba ptačí chřipku nebo nějakou jinou aféru související s kvalitou potravin,  těch je jistě v zásobě vždycky dost a lidi to zajímá".

O potravinové aféře s toxickými vajíčky jsem se dozvěděla hned počátkem tohoto týdne, když o tom začala informovat německá média. Čekala jsem, kdy nám tuto zprávu uvolní média naše. Vzhledem k tomu, že se jedná o poměrně velký potravinový průšvih (vajíčka v nějaké formě konzumujeme skoro každý den), to čekání na informaci bylo poměrně dlouhé. Však i v Německu to z médií lezlo pomalu jako z chlupaté deky. Když si představím, jak lidé z našich příhraničních oblastí s Německem dojíždějí pro základní potraviny do levných německých obchodů, např. ALDI, protože v Německu jsou přece potraviny kvalitnější, myslím, že ta informace měla u nás přijít dříve. I proto, že se nedávno poměrně rozsáhle psalo o tom, jak jsou v zahraniční potraviny kvalitnější.

V pátečních večerních televizních zprávách tedy televize o této aféře informovala, ale informace byly kusé a hlavně velmi optimistické. Ničeho se nebojte, českých vajíček se to netýká. Moje maminka by nad takovými zprávami řekla: "Už z nás zase děláte blbce. Jak to můžete vědět?"

Na druhý den - v sobotu ráno - jsme se mohli například v MF Dnes dočíst, že Nizozemsko uzavřelo 180 drůbežáren. Vyšetřováno je 20 procent všech nizozemských drůbežáren, takže zcela logicky - jak píše pan redaktor Strnad - je 80 procent vajec tamního trhu nezávadných.

Nevím, jak si mohou média dovolit psát takovýhle závěr, ale chápu, že je potřeba o věci infomovat optimisticky, aby nám lidi neudělali paniku. Dočetli jsme se, že tuzemskému spotřebiteli nehrozí žádné nebezpečí.No zaplaťpánbůh! Hlavně když u nás konzumovaná vajíčka a kuřata jsou nezávadná!

Jdu si udělat vajíčka - dnes budou jako volský voko! Fipronilu se nebojím, mám totiž sestru, ta chová slepice a ty mají výborná vajíčka a možná i vši a blechy...

Autor: Eva Klokočníková | neděle 6.8.2017 8:31 | karma článku: 41,24 | přečteno: 8563x
  • Další články autora

Eva Klokočníková

Tancuj, Mariane

6.2.2024 v 15:30 | Karma: 11,55

Eva Klokočníková

Zpověď páně ministra

11.1.2024 v 10:15 | Karma: 17,42

Eva Klokočníková

O koronavirovém čase

6.6.2020 v 8:16 | Karma: 11,23

Eva Klokočníková

Moje vzpomínková mapa

14.4.2020 v 8:18 | Karma: 11,27

Eva Klokočníková

Sorry, pane premiére

12.4.2020 v 9:05 | Karma: 24,64

Eva Klokočníková

Nohy křížem

1.8.2018 v 8:31 | Karma: 21,93

Eva Klokočníková

Policie Stromovka

22.4.2018 v 8:10 | Karma: 17,34

Eva Klokočníková

Marta Kubišová na Hrad!

1.11.2017 v 8:05 | Karma: 23,26

Eva Klokočníková

Pomýlená země

13.8.2017 v 8:00 | Karma: 17,63
  • Počet článků 338
  • Celková karma 13,33
  • Průměrná čtenost 2888x
Mám ráda kulturu,(ne)zajímá mne politika, fascinuje mne jóga. Mé životní krédo: "Když nejde o život, jde o ho..." Oblíbený citát:" Být trpělivý neznamená dělat někomu vola."


Get Your Own Real Time Visitor Map!