Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J70o45s48e61f 82P77o44t97r

15. 3. 2013 23:25

Je mi 67 let a pořád dělám. Ve své aktivní činnosti jsem se zabýval ekonomikou, v důchodu jsem končil jako ekonomický ředitel.

Po odchodu do důchodu jsem nabídl majitelům, že budu dál ve firmě pracovat jako zedník a údržbář (naučil jsem se to - jak jinak - při zvelebování svojí rekreační chlupy). Nejlepši na tom je, že to nikdo, ani z podstatně mladších zaměstnaců nechce dělat - je to dřina a je to špinavé.

Nyní tuto fukci vykonávám již 5 let k oboustranné spokojenosti.

Mladí lidé nechtěji začínat od píky - od nejnižších funkcích, hned chtějí vysoký post, hodně peněz, reprezentační auto ..., žijí ve falešném světě nerealistických představ

1 0
možnosti
Foto

R29o34m53a32n 17K11o65z57e63l

15. 3. 2013 23:45

Není vždy chyba v těch mladých - někdy chtějí začít od píky, ale ředitelé se na ně dívají jako na blázny, že chtějí dělat takovou práci pod svou úroveň.

0 0
možnosti

Práce je dost, čeho se nedostává je placené zaměstnání. Kdo se nudí doma, je hlupák.

4 0
možnosti

Myslim, ze vim, jak jste to myslela a nebyl bych k vasemu clanku az tak tvrde kriticky. Tech diskutovatelnych bodu je vice. Tak pro zacatek jeden z nich. Na jedne strane stat uz za komunistu prerozdeloval a prohospodaril penize nevedeneho pojistovaciho duchodoveho fondu a na druhe pak dnes z nedostatku penez, zvysuje vek pro odchod do penze. Dusledky tohoto kroku jsou jasne.

0 0
možnosti

Hledání práce je porevoluční evergreen. Dáme-li práci absolventům, vyhodíme lidi před důchodem. Dáme-li práci starým, nezbude na mladé.

Samozřejmě práce se musí aktivně hledat, absolvent nečeká na gauči, až mu vyroste v květináči.

Někteří vysokoškoláci si zase myslí, že na ně čekají managerská místa, a přitom VŠ požadují už u pomocného kancelářského personálu. Takže chyba nebude jenom v důchodcích zabírajících místa.

4 1
možnosti

Já si také někdy říkám,že ti dnešní mladí si pletou dobu,pokud si někdo myslí že si někdo drží starší zaměstnance z nějakého soucitu,nebo co.On je pro mě prostě přínos,on živí mě,já zas jeho.Po batovsku to zní líp ,je to můj spolupracovník.Tady si snad někdo myslí,že by snad mládež měla dostat po vystudování umístěnku jako v 50 letech,prosím,také to tak fungovalo,ale to byl jiný režim.

3 0
možnosti

K21a52r70e39l 66N62o15v56á80k

15. 3. 2013 15:38

Paní Černá tvrdí, že důchodci fakticky berou mladým lidem práci.

To je nepochopení reality a matení pojmů.

Práci nám ve skutečnosti  berou vysoké daně, zbytečné úřady a zatěžující regulace.

Každé procento daní, každý další předpis, každý další úřad, vyhláška nebo zákon ničí další a další pracovní místa.

3 1
možnosti

Jsem podnikatel,mám malou,celkem prosperující firmičku s 10 zaměstnanci.Z toho co jsem zde četl mě chytá děs.Proč pořád někde slyším něco jako pozitivní diskriminace,tolik se musí vzít červených,tolik modrých,ted zase mladých.Když ja jsem nabíral své zaměstnance,ani jsem se nedíval na jeho vyuční list,nebo maturitní vysvědčení,jen jsem se ho zeptal ,zvládneš to?Pak jsem si ho na týden vyzkoušel,když to zvládl zůstal,když ne,rozloučil jsem se,bylo mi jedno kolik má roku.A ted mohu říci že mám lidi na které se mohu spolehnout a klidně mohu na týden odjet na služební cestu beze strachu jestli bude práce splněna a jestli mě nevykradnou.Proč to ale píši?I když to nebylo záměrné tak nejmladší zaměstnanec má 43 let a nejstarší 61 let.Všichni prošli učením ještě za starého režimu a umí perfektně své řemeslo.Pokud bych hodnotil me zkušenosti s mladými,tak co jim hlavně chybí je pokora, poctivost a pracovitost,pomalu si myslím že mladý řemeslní-odborník snad už neexistuje,a mám strach co se stane,až ti co se ještě vyučili za starého režimu odejdou na odpočinek,i když to na odpočinku budu i já,ale ne tady.

5 1
možnosti

Za to zase mohou rodiče, kteří každého cpou na školy, aby nemusel pracovat. Na učňák se pak dostávají jenom ti největší lempli.

Za starého režimu se našlo v řemeslech plno schopných lidí, co studovat jít nemohli. Bojím se, až všichni tito lidé půjdou do důchodu.

3 0
možnosti
Foto

Četla jsem Váš článek už ráno a teď jsem se vrátila, abych přečetla komentáře. Jsou nesouhlasné, ale já s Vámi v zásadě souhlasím. Něco jiného je, když důchodce je těžko nahraditelným odborníkem, například špičkovým lékařem nebo technikem, anebo podnikatelem, který si pracovní místo vytvořil sám nebo dokonce vytvořil pracovní místa pro jiné lidi (když to svede v sedmdesáti, všechna čest).  Ale jak jsem dopoledne zkoumala po obchodech a úřadech, tak tam pracuje docela dost důchodců, kteří určitě nejsou nenahraditelní a kteří fakticky berou mladým lidem práci. Bydlím přitom v oblasti, kde je nezaměstnanost katastrofálně vysoká. Ti pracující důchodci stejně svých pár vydělaných tisícovek věnují svým nezaměstnaným dětem, které by bez rodičovské podpory, jen ze sociální podpory, těžko přežívaly, a to je špatně. A zaměstnavatelé pochopitelně raději zaměstnají důchodce, kteří nejsou tak nároční, protože jeden jistý příjem už mají. Začarovaný kruh, ze kterého nelze jen tak vystoupit, protože jakékoliv nařízení nebo omezení je v této společnosti bráno jako omezování svobody. Tak se raději skládejme mladým na sociálky nebo je posílejme sloužit do ciziny, než abychom jim dali více šancí živit se prací ve vlastní zemi.

3 1
možnosti

Fakt vám přeju, abyste se dožila důchodového věku plná energie a chuti do práce, znalá a schopná, a aby vás nějaký chytrolín odeslal do starého železa - vždyť vy už máte důchod a na nějaké potřeby sebeuplatnění, užitečnosti nebo využití znalostí vám zvysoka kašle. Navíc se prudce zvyšuje věk, do kterého jsou lidé aktivní, a výrazně se změnil životní styl. Těch, kteří už chtějí jen klídek, je málo. Rv

5 2
možnosti

Jak tak koukam, ani Vy uz nejste zrovna maturantka. Tak honem SUP, uvolnete misto mladym a nadejnym (aby nemuseli spat do tri odpoledne) a Vy se muzete naplno venovat psani blogu. Pocitam, ze se Vam to dvakrat libit nebude, co?

4 3
možnosti

K82a56r92e47l 78N49o12v25á76k

15. 3. 2013 13:54

Uniká mi, co chtěl autor říct.

Snad ne, aby starší uvolnili místo mladším. To je zcela zjevně nebetyčná blbost !

1 1
možnosti

Ano, jde o to, aby starší, konkrétně ti, kteří již dosáhli důchodového věku, uvolnili místo mladším. Blbost to není - aspoň o něco málo by se tím snížila nezaměstnanost a trošičku by to mohlo pomoct i ekonomice.

3 2
možnosti

Nevím, jakou s tím máte kdo zkušenost, ale já mám s čerstvými absolventy normální generační problém, a to je mi teprve 40. Možná je to školou - lidi mého věku a starší chodili do školy v době, kdy v ní ještě panovala disciplína, učitel byl autorita nezpochybňovaná ani rodiči, a na vztahu s učitelem jsme se vlastně naučili vztah k nadřízenému. Mladí kohoutci o všem diskutují, vyptávají se proč a nechápou, že šéf ve firmě není pan učitel, se kterým se vede drzá debata a na kterýho se v nejhorším dá poštvat tatínek. Je s nimi strašně špatná spolupráce, bohužel... :-/

7 0
možnosti

Já mám věk prezidenta a též 100% souhlas. Tino, i za nás platilo vojenské - učitel má vždy pravdu a bylo to to nejmenší zlo. :-):-)

4 0
možnosti
  • Počet článků 338
  • Celková karma 13,33
  • Průměrná čtenost 2888x
Mám ráda kulturu,(ne)zajímá mne politika, fascinuje mne jóga. Mé životní krédo: "Když nejde o život, jde o ho..." Oblíbený citát:" Být trpělivý neznamená dělat někomu vola."


Get Your Own Real Time Visitor Map!