Milá paní učitelko,(aneb dopis na poslední chvíli),

2. 12. 2007 10:12:08
máma s tátou mi říkali, že Vám nemám nic psát, protože si pak na mě zasednete a budu dostávat špatné známky, ale já jsem se rozhodla, že Vám přece jen napíšu. Minulý týden jste nám říkala, že v úterý 4. prosince nebude škola a budeme mít volno. Kluci se radovali, že budou další prázdniny a budou moct zůstat doma, ale mně to přišlo docela líto. Pamatuju se, jak jsme vloni šli na 4. prosince na můj svátek do sadu za vesnicí a všichni jsme si tam natrhali větvičky třešní. Vyprávěla jste nám, že je přesně spočítáno, že větvičky se musí uříznout na Barborku, aby rozkvetly na Štědrý den.

A představte si paní učitelko, že ty moje větvičky začaly kvést přesně na Ježíška a v pokoji jsme kromě stromečku měli na stole takovou krásu. Moc jsem na Vás vzpomínala, jestli Vám taky Barborky kvetou. Těšila jsem se, že letos s Vámi zas půjdeme do sadu a větvičky si nařežeme.

Říkala jste, že škola v úterý nebude proto, že všichni, kdo pracujete ve škole, budete stávkovat, abychom vlastně i my děti dostaly víc peněz. Víte paní učitelko, já kdybych mohla, tak bych Vám klidně nějaký peníze dala, protože naši mi spoří. My se máme docela dobře, protože naši jsou pořád v práci. Je mi líto, že v úterý škola odpadne, já totiž chodím do školy strašně ráda a Vás mám taky moc ráda. Naši doma skoro nejsou a když přijdou, tak jsou nervozní a jen nás buzerujou. Vy jste na nás taková hodná a vždycky pro nás něco zajímavýho vymyslíte.

Můj brácha, který už chodí do devítky, říkal, že jejich třída bude taky někdy stávkovat. Říkal, že na ně pan učitel na češtinu pořád řve, schválně jim dává dlouhý úkoly, aby neměli doma na nic čas, a Vaškovi Bláhů prý zabavil přehrávač a dá mu ho až na konci roku. Taky se jim nelíbí, že v jídelně jsou pořád knedlíky s omáčkou a jim to vůbec nechutná. A taky je štve, že škola je už od osmi hodin a oni musí brzy vstávat a vůbec se jim nechce.

A představte si, že tuhle brácha řekl mámě, že od ní dostává dlouhodobě méně peněz, než potřebuje, a ať si tedy máma na ten nákup jde sama. Já nevím, jak ho taková věc napadla, ale chytil za to pěknýho facana...

Paní učitelko, ptala jsem se mámy, jestli bude se mnou v úterý doma, když není škola a ona říkala, že to v žádným případě nejde, protože mají teď před vánoci moc práce a nikdo by jí dovolenou nedal. Tak prý budeme s bráchou sami doma a musíme to jeden den vydržet. Oběd nám prý přinese babička. Prosila jsem babičku, aby se mnou zašla na sady pro pár větviček třešní, ale říkala, že na takové blbosti nemá čas, protože zas poběží zpátky do práce.

Chtěla jsem Vám paní učitelko napsat, že mi bude doma samotný smutno...

Vaše Barborka

Autor: Eva Klokočníková | neděle 2.12.2007 10:12 | karma článku: 26.48 | přečteno: 6386x

Další články blogera

Eva Klokočníková

Wintonovy děti nebyly jen Wintonovy

Na plátně právě vrcholí film "Jeden život" o hrdinovi Nicholasi Wintonovi, který těsně před válkou zachránil 669 převážně židovských dětí, které by jinak válku nepřežily. Byl to ale jediný hrdina tohoto příběhu?

25.2.2024 v 10:25 | Karma článku: 15.08 | Přečteno: 215 | Diskuse

Eva Klokočníková

Tancuj, Mariane

Konečně je zase masopustní veselí. Doba, kdy skončil předvánoční půst a předvelikonční ještě nezačal. Teď je dle tradice dovoleno hodovat, tancovat, veselit se a radovat ze života. Teď je čas pořádat večírky až do božího rána...

6.2.2024 v 15:30 | Karma článku: 11.21 | Přečteno: 212 | Diskuse

Eva Klokočníková

Zpověď páně ministra

"Přijď, Duše Svatý, a pomoz mi, abych hříchy své náležitě poznal, srdečně jich litoval, upřímně se z nich vyzpovídal a doopravdy se polepšil...“

11.1.2024 v 10:15 | Karma článku: 17.18 | Přečteno: 452 | Diskuse

Eva Klokočníková

A co je to vlastně za lidi na tom ministerstvu?

Tak jsme se dozvěděli, jak to chodí na jednom českém ministerstvu: oslavuje se přímo na pracovišti, paří se klidně do půlnoci. No, nakonec nás daňové poplatníky to vyjde levněji, než kdyby oslava proběhla někde v "Alcrónu".

8.1.2024 v 14:20 | Karma článku: 45.84 | Přečteno: 8609 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Jan Pavelec

ČR má se svým upoceným pojetím liberalismu 200 let zpoždění.

Podle Listiny základních práv a svobod se Česká republika nesmí vázat na jakoukoliv výlučnou ideologii či náboženské vyznání, a podle Ústavy má být státem sociálním, nikoliv (neo)liberálním.

28.3.2024 v 15:50 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 10 | Diskuse

Jan Bartoň

Přichází nový věk – volíme mezi tragédií a realismem

Pan Václav Vlk starší uveřejnil skvělý komentář k současné mezinárodní situaci pod titulkem Přichází nový věk tragédie. Abychom předešli tragédii, musíme zvolit realismus.

28.3.2024 v 10:00 | Karma článku: 24.35 | Přečteno: 458 | Diskuse

Petr Duchoslav

Ruský břeh Roberta Fica

Jsem proslovenský, dělám vlasteneckou a suverénní politiku, vše jen pro národ. Tak by se stručně dala charakterizovat politika staronového premiéra Roberta Fica. Zní to sice líbivě, ale realita je bohužel jiná.

27.3.2024 v 9:24 | Karma článku: 25.12 | Přečteno: 512 | Diskuse

Petr Štrompf

Utažený kremelský šroub. Stržený závit pak způsobí pohromu

Islamisté vraždící v Moskvě. Mrtví na obou stranách ukrajinské fronty. Represe režimu, žijícího ve strachu o sebe samého. Šrouby stále utahuje a bude je utahovat ještě víc.

26.3.2024 v 17:34 | Karma článku: 18.71 | Přečteno: 467 | Diskuse

Michal Sabó

Rudá záře nad Moskvou aneb mají teroristi právo na soucit?

Útok v Rusku, při němž útočníci v koncertním sále na okraji Moskvy v pátek zabili nejméně 133 lidí a mnoho dalších zranili, nám nastavil zrcadlo. Máme Rusko litovat?

26.3.2024 v 7:13 | Karma článku: 36.52 | Přečteno: 2308 | Diskuse
Počet článků 338 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2888

Mám ráda kulturu,(ne)zajímá mne politika, fascinuje mne jóga. Mé životní krédo: "Když nejde o život, jde o ho..." Oblíbený citát:" Být trpělivý neznamená dělat někomu vola."

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...