Eva Klokočníková

Milé děti, proč už nekradete?

1. 09. 2015 7:34:00
"Děti skoro nekradou a nikdo neví proč" - to byl titulek článku v sobotní MF Dnes. Vzhledem k tomu, že komentář tohoto zjištění poskytl Kazimír Večerka, napadlo mne, že se jedná o žertík související s koncem školních prázdnin.

Nebyl to postprázdninový žertík. Z článku a publikovaných statistik jsem se dozvěděla, že opravdu rapidně klesl počet krádeží, které provedly děti. Od roku 2008 o celých 62 %. Děti nekradou a vědci a výzkumníci si neumí vysvětlit, proč tomu tak je. Tyto informace pak z výše zmíněného deníku četla i nejmenovaná rozhlasová stanice. Seděla jsem právě u snídaně v jednom nejmenovaném hotelu, kde snídalo také několik školou povinných dětí a mladistvých. Trochu jsem se před nimi zastyděla. Tak vida, statistiky krádeží dětí a mladistvých mluví zcela jednoznačně proti nám, starším absolventům základních škol.

Vzpomněla jsem si okamžitě na svou drobnou dětskou krádež, kdy jsem ve školní družině odcizila plastickou gumu, aniž bych tušila, na co se taková plastická guma používá. Líbila se mi a vzhledem k tomu, že jsme měli školní pomůcky zadarmo, myslela jsem si, že si tuto gumu mohu vzít klidně domů. Doma mi zmalovali zadek a já jsem pochopila, že člověk si nemůže brát domů vše, co se mu líbí.

Dnešní děti již jednak plastickou gumu nepotřebují, protože v počítači s ní gumovat nelze, a také již vědí, že školní pomůcky se musí platit a tudíž si je nemohou kdykoliv odnášet ze školy, pokud si je samy nezaplatily.

Pan Kazimír Večerka z Institutu pro kriminologii a sociální prevenci pochybuje o tom, že jsou děti mravnější, než tomu bylo dříve. Ale vysvětlit příčinu výše zmíněného závažného zjištění nedokáže.

Milé děti, já si myslím, že nekradete hlavně proto, že už všechno doma máte. Hlavně proto, že vám rodiče koupí skoro vše, co si přejete a že se máte prostě moc dobře. Proč byste tedy měly krást?

A co se týče té mravnosti - já bych s panem Večerkou děti nesouhlasila a brala bych to jako výzvu: panu Večerkovi bych ukázala, že se mýlí. Držte čísla o kriminalitě mládeže na nízké úrovni navzdory všem výzkumům a zcestným úvahám. Neposlouchejte a nečtěte informace o tom, jak se krade na nejvyšších patrech naší společnosti a jak mizí miliardy na soukromých účtech. Buďte lepší generací než byla generace pana Večerky.

A až půjdete dnes ze školy domů, dávejte pozor na silnici, ať vás něco nepřejede. Statistiky hovořící o dopravních nehodách chodců a úmrtích školáků pod koly aut se totiž moc nezlepšily.

Přeji hodně lásky v novém školním roce! A hodně učitelů - profesionálů, kteří vás prostě učí rádi! A mějte se pořád dobře - ať nemusíte zase začít krást!

Autor: Eva Klokočníková | karma: 19.17 | přečteno: 1092 ×
Poslední články autora