Eva Klokočníková

"Něco veselého, prosím..."

30. 10. 2016 7:44:29
Kdysi jsem četla, že Zdeněk Svěrák nosí v kapse notýsek a pečlivě si zapisuje všechny zajímavé - a hlavně veselé - příhody, které ho během dne potkají nebo napadnou.

Nejsem bohužel takový systematik, jakým je pan autor Svěrák, jinak bych už měla doma hromadu popsaných deníčků. Někdy se celým dnem doslova prosměji, když mám chvilku čas pozorovat náš překotný život.

"Piš taky něco veselého", říkají mi kamarádi a já argumentuji, že v současné atmosféře ve společnosti a s blížícími se dušičkami mě právě nic veselého nenapadá.

Ale tož, něco veselého:

Vypadá to, že začátkem listopadu budu muset odjet na pár dní do Berlína. Dálnici do Drážďan nám ještě nedostavěli a až jednou dostaví, tak na ní zřejmě brzy něco spadne, tak jsem raději skočila na internet, abych si našla vhodné spojení rychlíkem. Cesta po železnici podél Labe je nádherná, tak proč se někde přetlačovat na silnici.

Ale ouha! Co mi to ten vyhledávač píše: v týdnu, v kterém se má uskutečnit moje cesta, jedou rychlíky jen do Ústí nad Labem, pak se přesedá na autobus do Drážďan, odkud je možné pokračovat německým vlakem ICE. No, to je nějaké divné, říkám si, a protože mám právě cestu kolem nádraží, stavím se osobně na informacích:

"Dobrý den, prosím Vás, ona je v druhém listopadovém týdnu nějaká výluka z Prahy do Berlína? Nenašla jsem z Prahy žádný přímý rychlík, musela bych přestoupit v Ústí na autobus, a pak v Drážďanech na německý vlak. Můžete mi říci, co se děje"?

"No, to opravdu ani nevím", říká paní na informacích, "ale můžeme se podívat" a vrhla se k počítači. "No jo, vy máte pravdu, vono to do Berlína nejezdí, musíte přestoupit v Ústí nad Labem na autobus a vlakem pokračovat až zase z Drážďan."

"Aha, a můžete mi říct, proč?"

"No, asi je tam nějaká výluka - koukám, že do 13. listopadu".

"Aha, tak Vám pěkně děkuji", říkám já.

"No, nemáte zač", říká paní na informacích.

"No, to tedy nemám", říkám si v duchu, neb jsem slušně vychovaná.

Škoda, že nežije Felix Holzmann, určitě by se mu rozhovor hodil do nějaké scénky. Já odcházím z informační kanceláře a už nejen v duchu se směji.

A pokud Vás článek nepobavil a máte pocit, že je to zase spíš smutná příhoda, tak jste se alespoň dozvěděli, že na trati do Drážďan a do Berlína bude v druhém listopadovém týdnu výluka, pokud byste již chtěli vyrazit na vánoční nákupy. Mají tam prý velké slevy!

Autor: Eva Klokočníková | karma: 15.33 | přečteno: 503 ×
Poslední články autora