Diskuse
Naše hra s tramvají
Děkujeme za pochopení.
M90i41c70h23a96l 79P45t95á96č64e11k
Je zajímavé, že v cizině tento problém nebývá. Osobně jsem několikrát v Paříži nastupoval (a jednou dokonce i vystupoval) mimo zastávku - na mávnutí nebo požádání to kupodivu pro řidiče nebyl problém. A zdálo se mi, že to podobně nebývá problém ani v Londýně.
L97a93d39i22s29l76a56v 59N45á45d60v10o33r58n81í17k
..selský rozum říká...stát uprostřed..pak několik volnými kroky dojdu buď do přední nebo do zadní soupravy...ale to je možná na kavárenské intelektuály příliš zemité....
M61i96c22h39a77l 67P38t98á93č52e46k
Ono to stání uprostřed v článku je a taky se tam praví, že když budou stát všichni uprostřed, nevejdou se tam.
J97i76ř40í 13B58o60č15e97k
a proto je nejlepší stát uprostřed ostrůvku. pohodlně nastoupíte buď do posledních nebo prvních dvěří obou tramvají
J72a12n41a 10M21r39á75z20k39o41v47á
Třetí tramvajová souprava (případně třetí autobus nebo trolejbus) na zastávce, jak pamatuji, nikdy neotevírala/neotevíral, ale po opuštění dvou předchozích souprav/autobusů/trolejbusů pěkně popojela do zastávky, otevřela/otevřel. Byla to nějaká snad psaná (nepsaná?) zásada. Onehdy jsem v Plzni čekala na svůj trolejbus - patnáctku, stál jako třetí, neotevřel. Na oční kontakt reagoval řidič pohybem pravačky, něco jako ve smyslu - klídek, vidím vás. Pár lidí se snažilo přepádlovat přes stojící jedenáctku a dvanáctku až k té patnáctce, ale narazilo na zavřené dveře. "Popojede, otevře....", uklidňovala jsem ostatní i sebe. Odjel trolejbus jedenáct, trolejbus dvanást i onen trolejbus patnáctka. Nepopojel, nezastavil, neotevřel, já byla za vola a řidič se nejspíš dobře pobavil. Bohužel právě na tento spoj čekalo na zastávce hodně, hodně lidí, kteří s ním měli jet na odpolední směnu na Borská pole.
J63i25ř72í 82K98r83e34j33č40í64k
V zastávce smí otevřít dveře tolik souprav, kolik se do zastávky vejde, ale třetí v pořadí, případně další, musí znovu otevřít dveře po popojetí ke sloupku.
K58a81m15i41l12a 48B27r59a54n43n59a
Pohybem ku zdravi - to bude asi motto dopravniho podniku
M62i15r81k82a 13Š56v14a74r36c81o67v71á
Máte naprostou pravdu. Kolikrát takto lítám s dcerou, školním batohem na zádech a nákupem v ruce, NIKDY nevim, zda tramvaj prijizdejici za tramvaj stojici na zastavce, zastavi a otevre a nebo popojede k zastavce poté otevre. Mockrat se nam stalo, ze jsme pockaly a tramvaj se rozjela a vůbec nezastavila!! No, nadávala jsem jako spacek! A takto je to skoro porad..naprosta bezohlednost ridicu. Pozoruji i duchodce kolem, ti uz jsou zmateni, chudaci, kolikrat mají co delat, aby se zorientovali v cislech, natoz, aby dobihali. Je to des!
J42i83ř64í 68K62r57e70j78č37í91k
To není o bezohlednosti řidičů, nýbrž výhradně o tuposti cestujících.
M29a14r70t38i33n 43Š70u16b84r49t
Jednoduché řešení zas tak jednoduché není. Pokud by každý měl možnost mávnout, VŠECHNY tramvaje by na zastávce zastavovaly 2x, protože by si mávnul vždycky někdo, kdo teprve na zastávku přišel, nebo kdo se zapovídal. Zastávky pro dvě soupravy máme proto, že nám právě jezdí hodně tramvají a každá z těch tramvají na tom nějak je. Některá má už zpoždění a je vděčná za to, že může odbavovat na druhé pozici, jiná přijede výjimečně dřív a může přibrzdit a dojet až na první pozici.
Také každý řidič je jiný. Někteří přibrzdí, když vidí tramvaj před sebou a schválně čekají ještě před zastávkou - a uvnitř často od cestujícího dostanou vynadáno, proč čekají, když mohli zastavit jako druzí. A on chtěl zrovna přeběhnout do tramvaje vpředu. Jiní zastaví na druhé pozici a schytají to od vás, že měli počkat. Další přibrzdí tušíce, že tramvaj před nimi už pojede, a nikdy neví sami, jak to nakonec dopadne.
A to ještě hrají roli výhybky (radiové přestavníky umístěné u kolejí), které mohou v některých zastávkách být. To se pak tramvaj plouží na první pohled úplně nelogicky, nebo dokonce zastaví za další s velkou mezerou a to teprve lidé mají vztek, co to ten řidič dělá. Přitom on jen nechce přehodit výhybku pod tramvají před sebou, aby nevykolejila.
Jinak, zastavování v zastávkách je v Praze upraveno v Dopravním a návěstním předpisu pro tramvaje v paragrafu 33, kde má řidič vyčteno 15 bodů a 7 podbodů, které musí při zastavování v zastávkách splnit. Mimo jiné musí u označníku vždy znovu zastavit třetí tramvaj (např. když druhý v zastávce stojí autobus nebo sólo tramvaj). I druhá tramvaj musí v zastávce zastavit znovu vždy, když je u označníku vozíčkář nebo nevidomý, a velká část řidičů zastaví i osobě s evidentním pohybovým hendikepem.
V46l69a65d70i58m74í77r 57K36r36o22u45p91a
Máte pravdu. Také na takových stanicích stojím vždy uprostřed.
J81o10s75e10f 52K64r88o30u48p41a
A já kdo to tam dělá ten špunt, kvůli kterému se nedá plynule přepíhat z předního na zadní konec zastávky.
- Počet článků 338
- Celková karma 13,33
- Průměrná čtenost 2888x
Get Your Own Real Time Visitor Map!