Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Je zajímavé, že v cizině tento problém nebývá. Osobně jsem několikrát v Paříži nastupoval (a jednou dokonce i vystupoval) mimo zastávku - na mávnutí nebo požádání to kupodivu pro řidiče nebyl problém. A zdálo se mi, že to podobně nebývá problém ani v Londýně.

0 0
možnosti

..selský rozum říká...stát uprostřed..pak několik volnými kroky dojdu buď do přední nebo do zadní soupravy...ale to je možná na kavárenské intelektuály příliš zemité....:-/

0 1
možnosti
Foto

Ono to stání uprostřed v článku je a taky se tam praví, že když budou stát všichni uprostřed, nevejdou se tam.

1 0
možnosti

a proto je nejlepší stát uprostřed ostrůvku. pohodlně nastoupíte buď do posledních nebo prvních dvěří obou tramvají

0 0
možnosti

Třetí tramvajová souprava (případně třetí autobus nebo trolejbus) na zastávce, jak pamatuji, nikdy neotevírala/neotevíral, ale po opuštění dvou předchozích souprav/autobusů/trolejbusů pěkně popojela do zastávky, otevřela/otevřel. Byla to nějaká snad psaná (nepsaná?) zásada. Onehdy jsem v Plzni čekala na svůj trolejbus - patnáctku, stál jako třetí, neotevřel. Na oční kontakt reagoval  řidič pohybem pravačky, něco jako ve smyslu - klídek, vidím vás. Pár lidí se snažilo přepádlovat přes stojící jedenáctku a dvanáctku až k té patnáctce, ale narazilo na zavřené dveře. "Popojede, otevře....", uklidňovala jsem ostatní i sebe. Odjel trolejbus jedenáct, trolejbus dvanást i onen trolejbus patnáctka. Nepopojel, nezastavil, neotevřel, já byla za vola a řidič se nejspíš dobře pobavil. Bohužel právě na tento spoj čekalo na zastávce hodně, hodně lidí, kteří s ním měli jet na odpolední směnu na Borská pole.8-o

0 0
možnosti

V zastávce smí otevřít dveře tolik souprav, kolik se do zastávky vejde, ale třetí v pořadí, případně další, musí znovu otevřít dveře po popojetí ke sloupku.

0 0
možnosti
Foto

Pohybem ku zdravi - to bude asi motto dopravniho podniku ;-)

0 0
možnosti

Máte naprostou pravdu. Kolikrát takto lítám s dcerou, školním batohem na zádech a nákupem v ruce, NIKDY nevim, zda tramvaj prijizdejici za tramvaj stojici na zastavce, zastavi a otevre a nebo popojede k zastavce poté otevre. Mockrat se nam stalo, ze jsme pockaly a tramvaj se rozjela a vůbec nezastavila!! No, nadávala jsem jako spacek! A takto je to skoro porad..naprosta bezohlednost ridicu. Pozoruji i duchodce kolem, ti uz jsou zmateni, chudaci, kolikrat mají co delat, aby se zorientovali v cislech, natoz, aby dobihali. Je to des! :-(

0 0
možnosti

To není o bezohlednosti řidičů, nýbrž výhradně o tuposti cestujících.

0 0
možnosti
Foto

Jednoduché řešení zas tak jednoduché není. Pokud by každý měl možnost mávnout, VŠECHNY tramvaje by na zastávce zastavovaly 2x, protože by si mávnul vždycky někdo, kdo teprve na zastávku přišel, nebo kdo se zapovídal. Zastávky pro dvě soupravy máme proto, že nám právě jezdí hodně tramvají a každá z těch tramvají na tom nějak je. Některá má už zpoždění a je vděčná za to, že může odbavovat na druhé pozici, jiná přijede výjimečně dřív a může přibrzdit a dojet až na první pozici.

Také každý řidič je jiný. Někteří přibrzdí, když vidí tramvaj před sebou a schválně čekají ještě před zastávkou - a uvnitř často od cestujícího dostanou vynadáno, proč čekají, když mohli zastavit jako druzí. A on chtěl zrovna přeběhnout do tramvaje vpředu. Jiní zastaví na druhé pozici a schytají to od vás, že měli počkat. Další přibrzdí tušíce, že tramvaj před nimi už pojede, a nikdy neví sami, jak to nakonec dopadne.

A to ještě hrají roli výhybky (radiové přestavníky umístěné u kolejí), které mohou v některých zastávkách být. To se pak tramvaj plouží na první pohled úplně nelogicky, nebo dokonce zastaví za další s velkou mezerou a to teprve lidé mají vztek, co to ten řidič dělá. Přitom on jen nechce přehodit výhybku pod tramvají před sebou, aby nevykolejila.    

Jinak, zastavování v zastávkách je v Praze upraveno v Dopravním a návěstním předpisu pro tramvaje v paragrafu 33, kde má řidič vyčteno 15 bodů a 7 podbodů, které musí při zastavování v zastávkách splnit. Mimo jiné musí u označníku vždy znovu zastavit třetí tramvaj (např. když druhý v zastávce stojí autobus nebo sólo tramvaj). I druhá tramvaj musí v zastávce zastavit znovu vždy, když je u označníku vozíčkář nebo nevidomý, a velká část řidičů zastaví i osobě s evidentním pohybovým hendikepem.

4 0
možnosti
Foto

Máte pravdu. Také na takových stanicích stojím vždy uprostřed.R^

0 0
možnosti

A já kdo to tam dělá ten špunt, kvůli kterému se nedá plynule přepíhat z předního na zadní konec zastávky. :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 338
  • Celková karma 13,33
  • Průměrná čtenost 2888x
Mám ráda kulturu,(ne)zajímá mne politika, fascinuje mne jóga. Mé životní krédo: "Když nejde o život, jde o ho..." Oblíbený citát:" Být trpělivý neznamená dělat někomu vola."


Get Your Own Real Time Visitor Map!