Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Hoj ty Štědrý večere, ta tajemný svátku...

"Kdy už to konečně svý mámě řekneš? Slíbilas mi, že letos budeme na Štědrý den jen spolu a v našem malinkém bytečku se budeme milovat přímo pod naším malým stromečkem a uděláme si našeho malého Ježíška. Měla bys jí říct co nejdřív, že letos na vánoce nepřijedeme, aby zbytečně nenakupovala a nepekla. Doufám, že to bez nás jedny vánoce vydrží..."

No, to se dobře řekne, ale hůř udělá. Máma žije tolik let sama a každé vánoce jsme zatím trávili spolu, poslední roky i s mým Františkem. Vždycky měla všechno vzorně nachystané, stromeček, kapra, cukroví, bramborový salát nejlepší na světě. Dárky pečlivě zabalené, svíčky ve svícnu a celé svátky o nás vzorně pečovala...

Vím, že Franta chtěl být vždycky na Štědrý den doma, ale já jsem se bála nechat mámu samotnou, aby nebyla moc smutná. Bože, jak jí tohle mám říct? Je tak strašně těžké říct: "Mami, letos zůstaneš na vánoce sama..."

"Tak jí řekni, že jsme nemocný, nebo že máme nepojízdnej auťák, nebo si prostě něco vymysli, vždyť jsi chytrá hlavička. Já už tam fakt letos nechci. Stejně se budeme jen přejídat, kecat o blbostech, koukat na blbý programy v televizi a ani na internet se tam nepřipojím..."

"Ale já svý mámě nelžu, miláčku můj..." "Tak jí řekni pravdu, je mi to jedno, ale já tam prostě letos nejedu..."

Vytočila jsem známé telefonní číslo pevné linky. Telefon zazvonil asi desetkrát, než se ozval hlas mé mámy: "Prosím"...

"Ahoj, mami", řekla jsem trochu roztřeseným hlasem, "jak se vede? Jo, to je fajn, nám taky dobře. Chtěla jsem Ti něco říct, máš chvilku čas... Jo ty tam máš návštěvu? A koho, prosím tě. Dopis? Jaký dopis? Ne žádný dopis jsem nedostala. Aha, Franta prý něco včera přinesl ze schránky a zapomněl mi to dát, má to ještě v kapse. Jo, podívám se, přečtu si ho, ale chtěla jsem Ti říct něco vážného... Jo, tak dobře, já si napřed přečtu ten dopis a zavolám později... "

"Milé děti,

     již několik let spolu trávíme Štědrý večer. Já se vždycky celý prosinec honím, nakupuji, peču, uklízím,  stojí mne to hodně úsilí, času i peněz a nikdy si Štědrý večer pořádně neužiju. Vy přijedete, ani se se  mnou moc nebavíte, večer spíte u televize, já myju kupu nádobí a celé svátky se to celé opakuje. Chtěla jsem vám napsat, že letošní vánoce nebudu doma. Strávím je se svým přítelem v Egyptě. Píšu vám to raději včas, abyste si stačili sami nakoupit, uvařit a napéct a abyste se mnou letos o vánocích nepočítali. Přeju vám příjemnou zábavu v supermarketech i u kuchyňské linky. Snad to beze mne jedny vánoce vydržíte!

Vaše máma a Standa.

P.S. V obálce ještě najdete recept na vánočku, bramborový salát a houbového kubu. Jo a cukroví? To si taky upečte sami. Recepty určitě najdete na internetu. Hezké vánoce!"

 

Autor: Eva Klokočníková | pondělí 7.12.2009 13:17 | karma článku: 25,10 | přečteno: 2808x
  • Další články autora

Eva Klokočníková

Výbušné spoďáry na Hlaváku

Tak jsme zase jednou vyrazili vlakem z Prahy. Zatím vše klapalo. Kdosi však zapomněl v Bille na nádraží kufr s prádlem, tak nám to málem ujelo... Policie nás sice chrání, ale moc nepomáhá a hlavně špatně informuje...

30.4.2024 v 11:24 | Karma: 17,36 | Přečteno: 428x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

Wintonovy děti nebyly jen Wintonovy

Na plátně právě vrcholí film "Jeden život" o hrdinovi Nicholasi Wintonovi, který těsně před válkou zachránil 669 převážně židovských dětí, které by jinak válku nepřežily. Byl to ale jediný hrdina tohoto příběhu?

25.2.2024 v 10:25 | Karma: 15,10 | Přečteno: 228x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

Tancuj, Mariane

Konečně je zase masopustní veselí. Doba, kdy skončil předvánoční půst a předvelikonční ještě nezačal. Teď je dle tradice dovoleno hodovat, tancovat, veselit se a radovat ze života. Teď je čas pořádat večírky až do božího rána...

6.2.2024 v 15:30 | Karma: 11,56 | Přečteno: 223x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

Zpověď páně ministra

"Přijď, Duše Svatý, a pomoz mi, abych hříchy své náležitě poznal, srdečně jich litoval, upřímně se z nich vyzpovídal a doopravdy se polepšil...“

11.1.2024 v 10:15 | Karma: 17,42 | Přečteno: 465x | Diskuse| Společnost

Eva Klokočníková

A co je to vlastně za lidi na tom ministerstvu?

Tak jsme se dozvěděli, jak to chodí na jednom českém ministerstvu: oslavuje se přímo na pracovišti, paří se klidně do půlnoci. No, nakonec nás daňové poplatníky to vyjde levněji, než kdyby oslava proběhla někde v "Alcrónu".

8.1.2024 v 14:20 | Karma: 45,84 | Přečteno: 8624x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Vlak po nárazu do stromu vrátil na koleje jeřáb, zvedal 21tunový kolos

2. května 2024  18:56,  aktualizováno  3.5 15:56

Uzavírka trati u Plesné na Chebsku, kde ve čtvrtek vykolejil osobní vlak, skočila v pátek kolem...

Škody po požáru v Mionší jsou jen minimální, prales podle hasičů někdo zapálil

3. května 2024  11:46,  aktualizováno  15:54

Hasičští experti se vrátili do terénu, aby vyšetřovali příčinu požáru v pralese Mionší v Dolní...

Musíme to řešit rychle, říká Válek. TOP 09 má po konci Tuleji čtyři možnosti

3. května 2024  15:46

Hledá se nový ministr. Zn.: Rychle. Takový inzerát by si teď mohla dát vládní TOP 09 poté, co...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 339
  • Celková karma 14,67
  • Průměrná čtenost 2880x
Mám ráda kulturu,(ne)zajímá mne politika, fascinuje mne jóga. Mé životní krédo: "Když nejde o život, jde o ho..." Oblíbený citát:" Být trpělivý neznamená dělat někomu vola."


Get Your Own Real Time Visitor Map!