Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Alena

7. 11. 2007 12:48
Jen HA samotná, za to nemůže

Píšete "protože má poruchu srážlivosti krve" (která je v naší rodině dědičná)", věděla o tom vaše dcera?! V tom je totiž jádro pudla, pokud ne, vinu částečně nesete vy a žádné svádění na HA to nespraví. Tohle je totiž jedna z otázek, které gynekolog klade při registraci pacientky. Dalším rizikovým faktorem je kouření.

Já shodou okolností v lednu v nemocnici ležela s podezřením na mozkovou mrtvici a tam mi bylo řečeno, že se sice na HA svede kdejaká trombóza, ale v konečném důsledku za to může tak v jednom % případů a to tehdy, kdy je přítomna dědičná dispozice, jako u vaší dcery.

Mimochodem HA teď v kuse beru cca 3 roky, dohromady asi 6 let, a v nemocnici mne vyšetřili velice důkladně a veškeré testy průchodnosti cév atd. dopadly výborně.

0 0
možnosti
MV

moskvičice vopice

30. 9. 2008 20:05
Re: Jen HA samotná, za to nemůže

Spíš jde o to, že měl udělat gynekolog krevní testy, zda pacientka není špatnou srážlivostí krve ohrožena. Sama nevím, zda mám dobrou srážlivost či nikoliv - nikdo mi toto vyšetření nedělal. Lékař, než mi předepsal HA, se mne pouze zeptal, zda moje máma neprodělal např. infarkt a ostatní nemoci. Jediné, co jsem mu mohla sdělit bylo, že má křečové žíly a že má neurotické problémy. Během pěti minut byl recept na Minisistol (myslím, že se to tak jmenovalo) v ruce. Po pár dnech užívání jsem však měla každý den píchání v podbříšku. Následně neskutečně bolestivou menstruaci. První moje cesta směřovala na gynekologii - bez nálezu. Dále do gastroentrologické poradny, na urologii, ortopedii - vše bez následku. Přišlo mi divné, že se bolesti objevily právě v době, kdy jsem začala HA užívat. Po cca půl roce jsem tedy vysadila a ejhle, po pár dnech bolesti odešly. Nikdy už o HA nechci ani slyšet. Raději ve 21 letech otěhotním. Buhví, co by následovalo, kdybych HA brala dál...

0 0
možnosti

Eva

7. 11. 2007 12:28
Oslava HA je jedna velká reklamní kampaň

Nečetla jsem příspěvky níže a tudíž nevím, jestli to už někdo nezmiňoval. Ale hormonální antikoncepce nezpůsobuje jen takto závažná onemocnění související s ohrožením života. Může - a to píšu z vlastní zkušenosti - způsobovat vleklé gynekologické problémy, nemluvě o tom, co způsobí hormonálně citlivějším jedincům po vysazení (rozhozený cyklus, další braní hormonů, aby žena zase normálně fungovala jako žena, pleťové problémy atp.). Oslava HA jak lékaři, tak farmaceutickými firmami mi přijde jako jedna velká reklamní kampaň. Nemluvě o tom, že HA v žádném připadě nechrání proti jiným infekčním gynekologickým chorobám. O tom, jaká negativa tato forma "ochrany" má, mě nikdo nikdy při pravidelných gynekologickcýh prohlídkách neinformoval. Ale vzít si pilulku je přece tak jednoduché...

0 0
možnosti

Alča

7. 11. 2007 14:07
Re: Oslava HA je jedna velká reklamní kampaň

Můžete mi vysvětlit, jakým mechanismem HA způsobuje vleklé gynekologické potíže? A jaké? To, že se po vysazení HA dostaví nepravidelný cyklus a pleťové problémy, není způsobeno přímo HA, ale tím, že naopak HA tyto problémy upravuje, a proto se po vysazení mohou znova objevit. A to, že HA nechrání proti pohlavně přenosným chorobám se učí děti na základní škole...

0 0
možnosti
I

ia65

7. 11. 2007 9:46
O genetickém zatížení rodiče nemusí vědět

Někteří níže zmiňují, že  matka má dceru upozornit na genetické zatížení spojené s poruchou srážlivosti krve - k tomu mám "příběh ze života": Moje kamarádka byla před lety na banální operaci, a málem zemřela na operačním sále - teprve tam zjistili, že má dědičnou hemofílii, a dalším pátráním v rodině dodatečně zjistili, že shodou okolností jak její otec, tak matka jsou OBA nositeli onoho špatného genu - ale dosud to nikdo nevěděl. Takže rodiče ji opravdu nemohli varovat.

0 0
možnosti

Bara

6. 11. 2007 22:42
Už bez pilulek

Pilulky jsou řešením, i já si ho před pár lety zvolila, ale vždycky jsem měla pocit časované bomby. Hledala jsem na interenetu alternativu a našla. Počítač, o kterém psala Margit, používáme s partnerem velmi spokojeně několik měsíců. A už vím, že se k pilulkám (a mé zbytečné tehdejší nadváze) znovu nevrátím... Doporučuji. Barča

0 0
možnosti

belette

6. 11. 2007 20:49
Vinna je matka

Dle mého názoru měla být dcera informována o své nemoci, jelikož při předepisování HA nelze provést všechny testy, které by zjistily onemocnění srážení krve. To, že dcera kouřila, je další její nedbalost, protože neznám gynekologa, který by mladá děvčata nevaroval, že kouření je významné riziko TEN při užívání HA. Rizikové faktory TEN jsou jak vrozené (asi 7), tak získané (jako je kouření, TĚHOTENSTVÍ, imobilizace, závažná operace, obezita ad.). Chcete říci, že raději neotěhotníte??? Uvědomujete si, kde by bylo naše zdravotnictví, kdyby se měly všechny vrozené rizika vyloučit??? Milé matky, dcery a ženy všeobecně, sáhněte si prosím do svědomí a poděkujte čas od času svému lékaři za to, že tady pro vás vždy je. A žijte tak, abyste mohly s čistým svědomím hodit vinu na lékaře. A nevěřte tolik internetu. Kdyby to vše byla pravda, proč by jinak lékaři studovali 6 let na VŠ a pak celý zbytek života???

0 0
možnosti

Eva

7. 11. 2007 12:33
Re: Vinna je matka

Upřímně, lékaři se často NEOBTĚŽUJÍ cokoli svému pacientovi vysvětlovat objasňopvat atp. Tohle je na škole neučí? Že lidé, které léčí, jsou lidé se svými právy i povinnostmi. Kdyby mi kdokoli řekl, že HA může způsobovat problémy, které jsem měla, asi bych do toho nešla (i když mládí může být hloupoučké a spoléhat na štěstí příliš...). Ale aspoň bych se mohla rozhodnout a pak bych si za své rozhodnutí mohla sama.

0 0
možnosti

Jana

6. 11. 2007 15:01
Děkuji autorce

Děkuji autorce za velmi potřebný článek. Žen, které trpí zdravotními komplikacemi po užívání HA opravdu přibývá, výjimkou nejsou dvacetileté holky s trombózou nebo dokonce embolií. A znečistění životního prostředí je také alarmující - hormony z pilulek ovliňují nejen lidi, ale i celou přírodu.

Nejhorší na tom je, že například náš gynekolog mi HA přímo vnucuje při každé návštěvě. Holt, byznys je byznys, předpokládám, že farmaceutické firmy dokážou lékaře k předepisování HA patřičně motivovat...

0 0
možnosti

a.riadne

6. 11. 2007 19:05
Re: Děkuji autorce

nemate za co dekovat... clanek je neobjektivni a hlleda vinnu tam kde neni

0 0
možnosti

Martina Plocková

6. 11. 2007 14:52
Přirozené a spolehlivé plánování rodičovství

:-)Hormonální antikoncepce nejen že škodí ženám,které ji užívají,ale má vliv na plodnost i těch,kteří ji osobně neužívají.Z moči žen které hormonální antikoncepci užívají se dostanou  hormony do vody a ta se dostává dále zpět do přírody.Zásah do organizmu vlivem hormonů má za následek velký nárůst rakoviny u žen.Nádory prsu jsou v mnoha případech hormonálního původu.....Chci jen zdůraznit,že i hormonální antikoncepce je jako mnoho vynálezů tohoto století jednoduché žešení problémů současného člověka,ale zároveń jsou velmi nebezpečné pro budoucí generace.Pan Doc.Mudr.Květoslav Śipr,CSc.nabízí alternativní a spolehlivou metodu plánovaného rodičovství BEZ  použití hormonů.Vřele všem mamikám a dcerám doporučuji seznámit se s touto metodou.

0 0
možnosti

Kachnicka

6. 11. 2007 15:00
Re: Přirozené a spolehlivé plánování rodičovství

A v čem to spočívá?

0 0
možnosti

Hana Dvořáková

6. 11. 2007 14:50
Nestačím se divit

Většině mužů vadí HA,to jsou tak uvědomělí,že poctivě používají kondom?Jsem ve věku,kdy otěhotnění nehrozí,ale svoje jsem si užila také:jako VŠ studentce mi gynekoložka řekla,že mi nic nenapíše-až porodím 2 děti.Později,že co chci,když jsem vdaná.Po dětech mi HA lékaři vyloženě nutili,ale díky anamnéze je pro mě pasé.Většinu plodného období jsem tedy prožila s nitroděložním tělískem.Postoj mladých mužů "za svobodna"?Kondom jsem musela koupit já,nasadili si ho až po dlouhém přesvědčování-oni jsou přece šikovní a dají si pozor.S gumou to není ono atd.atd.Sex k mládí (a k partnerství vůbec)patří a antikoncepce je záležitostí obou partnerů.Když se některý muž pohoršuje nad tím,že holka 10 let užívá HA,ať si sáne do svědomí,zda naučil svého syna používat kondom a vysvětlil mu problematiku antikoncepce.

0 0
možnosti

Jana

6. 11. 2007 14:46
Více takových článků!

Více takových článků, jaký napsala paní Klokočníková. Já sama jsem poměrně mnoho let HA užívala. Mě osobně zarážely různé cizojazyčné odborné články, které se mi dostaly do ruky a užívání HA velmi nepodporovaly. Několik gynekologů na mé zvídavé otázky shodně odpovídalo, že lepší je brát HA než dělat posléze interupci. No dobře, řekla jsem si, nedozvím se nic, prostě ji vysadím a budu používat kondomy. Můj přítel, nyní už manžel, s tím neměl problém a mohu to každému doporučit. Další tři roky jsme takto fungovali bez "zázračných" pilulek. Možná i díky tomu jsem poměrně rychle po našem rozhodnutí mít rodinu otěhotněla. No, každopádně jsem měla větší štěstí, než sestra mé kamarádky, které lékař HA předepsal a neptal se na její zdravotní problémy. Ona 23 letá slečna krátce po svém prvním zaláskování vstala od stolu a zemřela před zraky rodičů - plicní embolie, HA nevhodná kvůli poruše srážlivosti krve. A nekouřila!

0 0
možnosti

jaja

6. 11. 2007 14:42
Zánět slinivky

Také já vím o případu, kdy hormonální antikoncepce totálně rozhodila zdraví zdravé 20 leté dívce. Myslím, že nikdo by nechtěl být v situaci normální dívky, která ležela v nemocnici se zánětem slinivky a nad ní tým lékařů s slovy na rtech: Slečno, vy musíte být narkomanka či alkoholička, jinak není možné, abyste ve svém věku měla zánět slinivky.   Teprve po konzultaci s její gynekoložkou se ukázala příčina: hormonální antikoncepce.

0 0
možnosti
  • Počet článků 339
  • Celková karma 16,46
  • Průměrná čtenost 2880x
Mám ráda kulturu,(ne)zajímá mne politika, fascinuje mne jóga. Mé životní krédo: "Když nejde o život, jde o ho..." Oblíbený citát:" Být trpělivý neznamená dělat někomu vola."


Get Your Own Real Time Visitor Map!