Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
L

Luky55

9. 4. 2008 17:04
pokračování příspěvku

A to jsem tehdy netušil, že se mě tento problém

dotkne ještě víc... Oteklé nohy nebyl následek neúměrné zátěže při spinningu,

za potížemi s dýcháním nestálo nachlazení. Zánět hlubokých žil dolních končetin

s následnou plicní embolií náhle ukončil Renčin život, a ona ho přece měla tolik ráda!!!

0 0
možnosti
L

Luky55

9. 4. 2008 17:02
Jmenuji se Lukáš

...a byl jsem přítelem dívky z článku, o kterém je

tato diskuze. Ano, té, co měla pohřeb teď v pátek. Přiznám se, že zdravotní

rizika při užívání HA šla nejdřív tak nějak mimo mě. Nebyl jsem dostatečně

informován, bral jsem je spíš jen jako povinnou součást příbalového letáku.Můj názor se změnil, když mi má přítelkyně

vyprávěla o své( a teď už i mé) kamarádce Ivaně (viz příspěvek Ivany Thomas níže)s trvalými následky vlivem užívání HA .

0 0
možnosti
V

verunka.c

9. 4. 2008 20:22
Re: Jmenuji se Lukáš

ano ,máš naprostou pravdu Lukáši,já jsem také kamarádka Ivany Thomas a mám podobný problém jako Ivanka,akorát bohužel s horšimi následky;-(..ale oni lidi opravdu začnou jinak vnímat až když se jich to bezprostředně týká,bohužel a to už je pozdě.Mně dokonce do dnešní doby nezjistili,co se mi opravdu stalo,protože 2 týdny po krvácení do mozku a po pravostranném ochrnutí jsem sice ani nemluvila,ale měla jsem krev v naprostém pořádku,což nechápali ani lekaři,takže já nemám ani poruchu sražení,to "jen" HA mi zvysila tak brutalne cholesterol....Lukáši včera jsem o tobě a tvé přitelikyni mluvila s Ivčou, tak snad jen DRŽ SE

0 0
možnosti
L

Luky55

9. 4. 2008 8:42
Jmenuji se Lukáš

0 0
možnosti
PP

Petromila73

8. 4. 2008 19:26
Je to celé o přístupu lékaře i pacientky

Před prvním předepsáním antikoncepce se mnou má tehdejší lékařka opravdu rozsáhle hovořila, ptala se dost podrobně na moji i rodinnou anamnézu a samotnou antikoncepci jsem dostala až po získání výsledků krevních (jaterních) testů. Tyto jaterní testy mi pak všichni moji lékaři (v průběhu asi 10 let čtyři) pravidelně prováděli jednou ročně. Jestli je to dostačující netuším, ale nikdy jsem žádné výrazné zdravotní problémy v souvislosti s HA neměla.

0 0
možnosti
V

verunka.c

8. 4. 2008 21:58
Re: Je to celé o přístupu lékaře i pacientky

já jsem  jen chtěla říct,že vím,že dost velké procento tyto problémy naštěstí nemusí mít a také nemá..ale má dotorka se mě také podrobně ptala na rodinnou anamnézu a dělala mi jaterní testy pravidelně( i když vím,že tyto testy  nezjišťují zmiňované problémy,na to jsou zcela jiné krevní testy) ,já HA brala7 let bez jekýchkoliv problemů a pak to přišlo jak blesk z čistého nebe, takové věci se prostě u mladých lidí nepředpokládají..

0 0
možnosti
V

verunka.c

8. 4. 2008 19:11
pokračování...kritický věk

neuroložka na JIP mi řekla,že jsem měla prostě smůlu a že spadám do 2% ( ale jen já jsem se setkala se 7 mladými děvčaty,při cestování po lázních a léčebnách) ,která jsou uvedená na příbalovém letáku a jsem v kritickém věku 20-27 let....je hrozné ,že ženy nejsou pravdivě a zcela informovány o nežádoucích účincích antikoncepce a jsou vyzdvihovány pořád  jen klady těchto  hormonů...

Veronika Červeňáková

0 0
možnosti
IT

Ivana Thomas

8. 4. 2008 22:05
Re: pokračování...kritický věk

Jsem kamaradka Veroniky, kterou jsem potkala v nemocnici. Bylo mi 25 let, kdyz  se mi stala mozkova prihoda. Totalne jsem ochrnula na levou cast tela. Byla jsem uvazana na postel a na plenach, pozdeji se ucila znovu chodit...Byla u mne zjistena vrozena vada na srdci, ale krevni srazenina ktera prostrelila srdcem  a ucpala mi tepnu vedouci do mozku vznikla prave z HORMONALNI ANTIKONCEPCE!!!!!!! Dodnes mam trvale nasledky a nevim, zda to jeste nekdy bude lepsi....Chcete vice pribehu a dukazu????!!!!

 

0 0
možnosti
V

verunka.c

8. 4. 2008 19:11
kritický věk 20-27let

 já jsem v důsledku užívání antikoncepce ochrnula na pravou stranu a vůbec jsem nemohla mluvit ,díky ucpání mozk.cévy a následnému krvácení do mozku,v době kdy se mi to stalo mi bylo 23 let,nyní mi je 26,stále musím rehabilitovat,ale pořád ještě kulhám a nehýbu pravou rukou( ve smyslu zápěstí a prsty) ,byla jsem pravačka,takže jsem se vše musela naučit levou. Když se mi to stalo, tak jsem studovala  3. rokem farmaceutickou VŠ v Hradci Králové ,nemám  žádnou vrozenou poruchu sráženlivosti,ani  vrozené zúžení či nějaké jiné anomálie v mozku,nikdy jsem nekouřila a v mojí rodině  se nikdy mozk. příhoda nevyskytla  ,žádná Leidenská mutace na chromozomech,gynekoložka mi před příhodou nikdy žádný test neprováděla,jen jaterní testy a to je minimum,...Veronika Červeňáková,

0 0
možnosti
EK

Eva K.

7. 4. 2008 21:47
Jednoduchý postup - návrh

1. Gynekolog prokazatelně informuje pacinetku o riziku užívání HA (t.j. pacientka podepíše, že byla seznámena...)

2. Lékař z povinného písemného doatzníku vytypuje ženy, které by mohly být zatíženy poruchou srážlivosti krve. U nezletilých pacientek doporučí vyplnění dotazníku ve spolupráci s rodiči.

3. Vytypované ženy pošle na genetické testy, které hradí pojišťovna, protože informace o této "vadě" jsou potřeba i při některých lékařských zákrocích, nemusí sloužit jen pro rozhodnutí o antikoncepci

4. V případě, že žena je zatížena Leidenskou mutací, hormonální antikoncepci nedostane, je jí doporučen jiný způsob antikoncepce.

Nešlo by to třeba takto?:-)

0 0
možnosti
W

Wendolene

7. 4. 2008 19:46
V krku mi muze zaskocit kost z ryby

a ja se udusim. Mam prestat jist ryby?

0 0
možnosti
W

Wendolene

7. 4. 2008 19:41
Opravdu, kvuli par procentum

by meli vsichni platit extra za geneticke testy? To je trochu moc. Riziko tam je, je to napsane na prascich. Ale je to malinke procento, stava se to tak malo. Viz muj prispevek nize, o kamaradce v USA, jedna znama zname atd.

0 0
možnosti
CC

cinik

7. 4. 2008 18:16
Neni to nesmysl

jak jsem si puvodne myslel. Opravdu je tu jista pravdepodobnost. Ale samozrejme, ze riziko neni takove o jakem mluvite - cca kazdy dvacaty clovek - z toho jsou zeny cca jedna polovina. Urcite je rizikovejsi jet autem po D1 - zakazete to :)

0 0
možnosti
  • Počet článků 339
  • Celková karma 16,46
  • Průměrná čtenost 2880x
Mám ráda kulturu,(ne)zajímá mne politika, fascinuje mne jóga. Mé životní krédo: "Když nejde o život, jde o ho..." Oblíbený citát:" Být trpělivý neznamená dělat někomu vola."


Get Your Own Real Time Visitor Map!